Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 02:56

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
мода [6]
Реклама
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика


Форма входу
Головна » 2009 » Листопад » 1 » що таке мода?
22:19
що таке мода?

Що ж це таке - мода?

 

         Спочатку, варто сказати про те, що люди впродовж багатьох сторіч, в будь-якому суспільстві використовували одяг, а також, інші прикраси як форму невербальної комунікації, для того, щоб показати, який вони професії, чим займаються. Також, за допомогою одягу і прикрас, люди намагалися показати своє місце в суспільстві, свою сексуальність, місцеположення, клас, рівень стану і приналежність до тієї або іншої групи. Мода - це своєрідна форма свободи слова. Мода охоплює не тільки одяг, але також і аксесуари, коштовності, зачіски, критерії краси, макіяж і багато що інше. Саме тому, те, що ми носимо і те, як ми носимо одяг, аксесуари, взуття, для інших людей є своєрідною стенограмою, по якій можна прочитати дійсний стан речей.

Мода, як система різних ознак. Мода є нічим іншим, як мовою ознак, символів і іконографії, які не вербально надають інформацію про людей і соціальні шари. Мода у всіх її формах, починаючи від останніх тенденцій в макіяжі і закінчуючи модними цього сезону туфлями, є кращою формою іконографії, завдяки якій ми можемо виразити нашу індивідуальність. Завдяки одягу і аксесуарам ми можемо допомогти достатньо швидко і дохідливо скласти про нас враження співбесідникові.

Мода як барометр зміни в культурі. Коли ми бачимо щось красиве або, навпаки, потворне, у тому числі і одяг, наше відношення негайно ж відбивається на нашому обличчі. Той тип фігури, який був такий популярний в середні віки, і який обожнювали і оспівували в своїх творах художники і поети, сьогодні просто не прийнятний. Сьогодні, в двадцять першому столітті, жінки з такою фігурою не просто не користувалися популярністю, до них просто випробовували б неприязнь навколишні люди. Сьогодні не тільки жінки, але і чоловіки стурбовані тим, що їм доводиться постійно змінювати свої тіла і, відповідно, фігури, при цьому вони прагнуть досягти того ідеалу, який модний в даний час. Ті ж, хто стурбований цією проблемою постійно, живуть в постійному стресі. Адже таким людям доводитися постійно, незмінно сидіти на дієті, весь сенс життя таких людей цілком і повністю зосереджений на тому, щоб відповідати певним стандартам. Такі люди постійно займаються фізичними вправами, навіть вирішуються на косметичні операції для того, щоб досягти створеного дизайнерами і громадською думкою ідеалу. Достатньою мірою це відноситься і до відвідин магазинів у пошуках модної, стильної і, відповідно, престижної, одяг і аксесуарів.

Масове виробництво

У період між Першою світовою війною і Другою світовою війною стало дуже сильно розвиватися масове виробництво одягу. Але тільки після того, як у Великобританії було введено нормування одягу, методи, виробництва стали більш обтічними.

            Нормування кількості тканини, галантерейних виробів, разом з достатньо строгими специфікаціями гарантувало те, що виробники одягу виготовляли предмети одягу в достатньо швидкою, в той же час ефективній економічній манері, досягаючи тим самим певного стандарту перевірки якості. Вже до п'ятдесятих років двадцятого століття, багато хто з жінок відмовився від послуг приватних кравчих, а почали купувати одяг в магазинах.
Великі універмаги намагалися стежити за останніми віяннями в морі, експериментуючи з новими тканинами і новими фасонами. До дев'яностих років двадцятого століття універмаги почали запрошувати дизайнерів, таких, як, наприклад, Джаспер Конран для того, щоб вони створювали цілі колекції, використовуючи своє відчуття стилю і талант. Після 1960-х років став доступний масовому споживачеві цілий діапазон просто приголомшливої пряжі, також, з'явилася нова мода на тканини і захисні матеріали. Звичайно ж, як і для більшості нових речей, для більшості жінок нові матеріали і тканина для більшості жінок були надзвичайно дорогі. Саме тому, нові матеріали і тканини, як тільки вони з'явилися, почали пропонувати миру високої моди. Опісля декілька років, нові матеріали і тканини проникають на масовий ринок і стають доступними широкому споживачеві.

        Культ молоді в світі. Культ молоді і підлітків в п'ятдесятих роках двадцятого століття став головною рушійною силою в шести десятих роках двадцятого століття. Інші модні впливи стосувалися кіно, появою телебачення в простих сім'ях і, взагалі, цей період торкався зміною цінностей у молоді, та і у дорослого населення, також. Також, одним з досягнень того історичного періоду стало масове використання протизаплідних пігулок жінками. У той час населення було поглинене кіно, телебаченням і глянсовими журналами. Люди могли дістати практично миттєвий доступ до останніх тенденцій моди з такою швидкістю, з якою швидкістю могла б бути передана картинка на екран телевізора.

 

Циклічність моди

 

Варто сказати про те, що мода для молоді не завжди була домінуючою. Наприклад, в десятих і, навіть, в п'ятнадцяті роки двадцятого століття, модним тенденціям було досить важко проникнути з великих міст в інших, більш маленькі міста і населені пункти. Завдяки розвитку і розповсюдженню машин, а також, тому, що ставали все більш розвиненими наземними види транспорту, сильно покращала масова комунікація, між містами.

            Починаючи з 1901 року, мода стала більш циклічною. У зв'язку з тим, що в період з чотирнадцятого по вісімнадцяті роки двадцятого століття жінки стали більш емансиповані, а також унаслідок того, що той історичний період характеризувався війною, жінки почали носити більш практичний одяг. Саме у той історичний період виникли нові стилі в моді і, відповідно, в одязі. Також, в цей період, змінилися стандарти, які стосувалися зачісок і краси жінки в цілому. За минуле сторіччя дуже сильно змінилися стандарти краси, відповідно, змінилися силуети в одязі.


Історія моди - 1905 - 1915 років

 

Реформа плаття - 1905 - 1915-й роки. Хочеться сказати про те, що в моді історія називає час, але при цьому ніколи не зупиняється. Саме тому, в едвардіанськую епоху, нові впливи і зміни в суспільстві, а також завдяки тому, що тільки зароджувалося і починалося нове сторіччя, люди почали кидати виклик переважаючої жорсткої формальності. У період між 1915-м і 1918-м роками з'явилися нові стилі одяг, який по суті своїми були просто революційними. Річ у тому, що еволюційні стилі, що з'явилися, стали, по суті, проміжною ланкою між формальним едвардіанським стилем і остаточними змінами, які в результаті привели до створення платтів, довжина спідниць в яких дозволяла бачити коліна в 1926 році. Безумовно, на створення нової моди вплинули і східні мотиви. Такий вплив був достатній сильно помітно в 1800-х роках, в середині двадцятих років двадцятого сторіччя, і пізніше - в сімдесятих роках і дев'яностих роках двадцятого сторіччя. Безумовно, був видний очевидний контраст між пастельними тонами в одязі, які були схвалені вищим суспільством і гарячими тропічними квітами і силуетами.  


         Нижня білизна зразка 1914-го року і перший запатентований бюстгальтер. Нова мода в новий історичний період потребувала нового підходу до неї, і, відповідно, в новій нижній білизні. Перший бюстгальтер був запатентований в 1914-му році, американкою. По різних відомостях вважається, що саме цей предмет жіночого туалету і був вперше запатентований. А ось китаянкам вдалося удосконалити бюстгальтери. Деякі з дизайнерів стверджують, що саме вони стали винахідниками бюстгальтерів. Саме вони створили нову нижню білизну, яка відповідала б вимогам нового одягу, що з'явилася. Крім того, ці ж дизайнери затверджують те, що саме вони переконували і переконали своїх клієнтів, що необхідно розпрощатися з жорстким, стягуючим тіло корсетом. Насправді, ми навряд чи знайдемо інформацію, яка б достовірно відповіла б на ці питання. Те, що є напевно відомим, так це те, що вперше бюстгальтер почали носити окремо від корсета в 1905-му році, і саме цей проект, який став прототипом сучасного бюстгальтера і був запатентований

 

Стилі одягу в 1920 - 50 роки

 

           Всі зміни, які відбувалися в суспільстві, безпосередньо були пов'язані з війною, яка йшла саме в цей час. Жінки перестали носити коштовності і дорогий, святковий одяг. Як для чоловіків, так і для жінок, були введені нові, м'якші правило, такі, що стосуються того, в якому вигляді можна з'являтися в театрі і в інших суспільних місцях. Саме у цей історичний період жінки почали брати участь в добровільній філантропічній роботі, яка, кінець кінцем, розширила їх горизонти і змінила їх перспективу назавжди. В результаті цього, жінки різних класів і станів стали практично рівними, бар'єри були зруйновані, а простіші фасони в одязі означали те, що всі жінки прагнули виглядати однаково. Війна зробила вплив абсолютно на всіх. Жінки почали носити пояси із застібками, а спідниці у жінок стали коротшими, тому що в таких спідницях набагато легше і швидше пересуватися. В результаті цього можна зробити вивід про те, що під час Першої і Другої Світових війнах основою модних тенденцій в жіночому одязі, якщо, звичайно, такі ж були, була практичність.

            Варто сказати про те, що в 1915-му році висота спідниці стала набагато вища, ніж коли-небудь раніше. Проте, талія все ще зберігалася такій, якою вона була на початку століття. А ось подвійні спідниці, що складаються з декількох шарів, як би давали компенсацію за довжину. Повніша, головніша або вища спідниця достатньо часто носили разом з предметами одяг з хутра. Яскраві кольори прямо-таки зникали з вигляду, і з'явилися тільки тоді, коли Перша Світова війна була закінчена. Річ у тому, що практично кожна сім'я втратила на цій війні родича, тому, темні кольори в одязі, виражали, не тільки патріотизм, але і скорбота.

 

      Жінки і військова робота. З настанням війни, достатні багато жінок кинуло свою основну роботу і увійшли працювати в тил. Жінки водили трамваї, збирали плату за проїзд, тобто працювали кондукторами, виконували адміністративні завдання, займалися освітлювальними приладами. Також, під час Першої Світової війни жінки працювали листоношами, няньками і, навіть, сажотрусами. Жінки почали виконувати таку роботу, про яку раніше навіть і не йшла мова. Під час Першої Світової війни жінкам навіть дозволили служити в поліції. В результаті цього, вже до 1917-го року, було найнято більше сімсот тисяч жінок для того, щоб виготовляти боєприпаси. Для того, щоб виконувати таку складну і брудну роботу, жінки надягали уніформу, яка складалася з сорочки і брюк. Аксесуарами в цьому випадку іноді служили шарфи.

         Трохи пізніше, подібного роду уніформа була замінена комбінезоном кольору хакі. Після того, як була закінчена війна, ті ж самі жінки, які працювали в тилу, просто не хотіли повертатися до того, щоб бути просто красивою прикроватной іграшкою. Жінки отримали нову свободу, вони могли тепер працювати зовні удома, до них відносили з повагою. Безумовно, ті жінки, які хотіли працювати, просто смакували свою перемогу. Дивно, але факт, після всього того, що довелося пережити жінкам під час війни, після закінчення цього лиха їм запропонували всього лише роботу кондукторів. Але головне навіть і не в цьому, а в тому, що з цього дня всі перешкоди були зломлені. І незабаром, жінки вже могли працювати на самих різних посадах.


Талант 1960-х років

 

Талант став передумовою до успіху в шестидесятих роках двадцятого століття. Річ у тому, що вперше за довгу історію моди, молодь стала лідером моди. У цей історичний період були введені нові і радикально інноваційні модні стилі. На заміну складним светрам, які характеризували початок шестидесятих років двадцятого століття, прийшли форми для маленьких крихких жінок. Образ жінки шестидесятих років двадцятого століття - це крихка жінка-лялечка.

 

Модні тенденції п'ятдесятих років двадцятого століття протрималися до 1966-го року. Варто сказати про те, що в нинішньому, двадцять першому сторіччі, достатньо легко зв'язати і упорядкувати ті модні тенденції, які були популярні в шестидесяті роки двадцятого століття. Модні тенденції шестидесятих років характеризуються короткими спідницями. Стоїть, також, сказати про те, що поголовне захоплення короткими спідницями протрималося аж до 1966-го року, а в деяких місцях - і до 1967 року. Також, як і в двадцятих роках минулого століття, в одязі все ще збереглися ознаки приналежності до кінця п'ятдесятих років. Міні-спідниці і міні-плаття відбулися від платтів-мішків, які, у свою чергу були все ще значно нижче за коліно. На початку шестидесятих років двадцятого століття, були достатньо популярні плісировані спідниці, з поясом на стегнах. Такі спідниці носили з короткими блузами, які по своєму силуету нагадують ті блузи, які ми носимо сьогодні.

            Також, були достатньо популярні прямі юки, відмітними особливостями яких були складки, як спереду, так і ззаду. Ці спідниці стали дуже популярними ще завдяки тому, що в них було дуже ефектне танцювати ті танці, які були популярні в той історичний період. Річ у тому, що в таких спідницях, дівчина практично не була обмежена в рухах. Також, стали достатньо популярними прямі плаття-светри, вони були виконані з синтетичних акрилових ниток. Як правило, такі плаття-светри носили разом з поясом. Спідниці-тюльпани все ще носили зі светрами і, навіть, з жакетами.

                                                                    Мері Куант і міні-спідниця

 

До 1966-го року Мері Куант ввела в моду тонку талію, струмуючі міні-плаття і міні-спідниці, які були на шість або сім дюймів вище за коліно. Проте, було б неправильним стверджувати, що Мері Куант винайшла і ввела в моду міні-спідниці. Просто в 1965-му році вона узяла цю ідею з тенденцій попереднього року і зробив юку ще коротше. Проте, Мері Куант справедливо приписують створення популярного стилю, який не був визнаний тоді, як тільки він з'явився. Першими короткі спідниці почали носити дівчатка в Лондоні, які шукали новизну і, разом з тим не побоялися надіти достатньо сміливу коротку міні-спідницю. Ця нова тенденція стала незвичайно популярною, тому що такі спідниці були дуже незвичайними. Крім того, такі спідниці було носити досить зручно. Проте, для того, щоб носити такі короткі спідниці, дівчатка мають бути достатньо юними, тому що в старшому віці вже видно недоліки фігури. Ці спідниці, як правило, шили з бавовняних тканин.

 

Тиждень, який потряс громадську думку. У один з вечорів шестидесятих років минулого століття, в суботу, лондонське телебачення надало можливість британської нації споглядати модель, на якій було наділо плаття з поясом. Незвичайним було те, що цей пояс дозволив моделі підняти плаття, тим самим була продемонстрована коротша довжина спідниці. Варто сказати про те, що коли люди дивилися цей показ, вони сміялися і хихикали, проте, всього лише, опісля менш, ніж один рік, була достатньо твердо встановлена коротша довжина порівняно з двадцятими роками минулого століття. Також, варто сказати про те, що це було достатньо типове явище для шестидесятих років двадцятого сторіччя, це було дуже динамічне десятиліття. Динамізм виявлявся у всьому, в моді, в образі життя, в нововведеннях і, звичайно ж, в моралі. Модна міні-спідниця стала одним з образом, які символізували цю еру.

 

Ні панчохам. Міні-спідниці стали дійсно широко поширені тоді, коли були введені колготки, які і сьогодні незвичайно популярні. Річ у тому, що носити міні-плаття або міні-спідницю з панчохами і при цьому відчувати себе досить упевненою, жінкам було все-таки важко. Проте, із створення колготок, жінкам стало набагато легко, їм не потрібно було прагнути прикрити верх ніг. Можна сказати, що панчохи зжили себе в середині 1960-х років і почали набувати минулої популярності в кінці двадцятого сторіччя. Справедливості ради, варто сказати про те, що в дев'яностих роках минулого сторіччя панчохи надягали тільки в спальні, а не для повсякденної шкарпетки.

 

Колготки. Коли колготки з'явилися в шестидесяті роки двадцятого сторіччя, жінки позбавилися від необхідності носити пояси, кулькові апплікатори, пояси для підв'язок. Важко сказати точно, що з'явилося першим - міні-спідниця або колготки. Проте, із створенням панчохи без шва, колготки почали свій звитяжний хід. Здається маловірогідним те, що колготки і міні-спідниця могли існувати один без одного. Річ у тому, що жодна дівчина або жінка, яка доглядає себе, не виходила з будинку з голими ногами. У 1965 році пари колготок коштувала один фунт. Варто сказати про те, що при правильному догляді, щоденному делікатному пранні, колготки могли служити цілий місяць. Очевидно, з розповсюдженням цього предмету жіночого гардероба, виробники колготок внесли якийсь спеціальний компонент, який відповідав за «застарівання» колготок. Адже сьогодні, одна пара колготок «виживає» всього лише один або два дні. Необхідно відзначити те, що колготки, які проводилися в кінці шестидесятих років минулого століття, достатньо часто були прикрашені малюнками, які нагадують алмази або інші мотиви. Улюблений колір колготок того періоду часу був золотим коричневих колір. Також, впродовж відносного недовго періоду часу були популярні колготи в сіточку. У різдвяний період або перед Новим роком, користувалися небувалою популярністю колготки з люрексом, золотого, сріблястого квітів.

 

Хронологія спідниці, брюк, та сукні 50 – 80 роки

 

Шестидесяті роки шокували міні-модою, їм на зміну прийшли сімдесяті з максі-платтям, а в кінці десятиліття шлягером стали народні мотиви в одязі...

 Давайте зробимо короткий зріз моди трьох десятиліть.

 

                     1947. Будинок моделей Крістіана Діора вводить «Нью лук» - нову лінію в дамському одязі.

 

 

                    1950. Як і в 20-і роки, плаття були одночасно зухвалими і порядними, а тканини віддавалися перевага якісні.

 

 

         1953. Костюми стоять на першому місці.

 

 

        1954. Час рок-н-ролу. Широкі спідниці з воланами, а під ними ще багато спідниць.

 

 

        1957. Кожна пані повинна ходити м'яким кроком, тобто дріботати: паризькі диктатори моди звужують спідницю до крайності.

 

 

 

                      1959. Жахливі плаття-мішки, які аніскільки не подобалися чоловікам.

 


          1965. У розпалі міні-мода...

 



                     1969. Міні-мода досягла своєї вершини: вище за це - здоров'я не дозволяє

 

                      


          1972. Джинси наповнили ринок і зрівняли всіх...

 

 

          1973. Брюки і лише брюки, все одно, якого крою і з яких тканин.

 

 

    1975. Плаття знову в моді, але, не обертаючи уваги на несхвалення чоловіків, жінки повернулися до чогось подібного мішкам 50-х років, але з дуже тонких тканин.

 

 

    1976. Романтично, екзотично, феєрично - тіло просто утопає в одязі.

 

 

       1977. Виробники шкіряних курток ввели нову лінію «жорсткий тон».


 

       1979. Спідниці знову звужуються. Костюми стають обов'язковими.

 

Журнал «Штерн»

 

 

 

 

Категорія: мода | Переглядів: 3331 | Додав: oksana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Листопад 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Реклама




Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz